۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۵۴۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ملت ایران اهل باج دادن به آمریکایی ها نیست| برجام دستاوردی برای کشور نداشت

نماینده مجلس خبرگان با تأکید براین که مردم و مسؤولان در مقابله با سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها منسجم و متحد هستند، گفت: آمریکایی ها بدانند ملت ایران اهل باج دادن و تسامح نیست و اجازه نخواهد داد حقوق به حق آنها پایمال شود.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به در پیش بودن زمان نهایی اعلام نظر آمریکایی ها در خصوص برجام گفت: آمریکایی ها به دنبال باج خواهی از ملت ایران هستند.

وی با بیان این که این مردم در چهار دهه اخیر با وجود همه تحریم ها و تهدید های موجود همواره در برابر زیاده خواهی های آمریکایی ها ایستاده است، افزود: ملت ایران هیچ گاه از حقوق واقعی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بار پایبندی جمهوری اسلامی به تعهداتش را در برجام تأیید کرده است، گفت: اما آمریکایی ها همانند گذشته بار دیگر به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و به دنبال خروج از این تعهد بین المللی هستند.

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل همواره تلاش کردند تا برجام را دستاوردی عظیمی در تاریخ انقلاب معرفی کنند، افزود: اما امروز می بینیم که نتیجه اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی به چه مرحله ای رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که مسؤولان که مدت ها از برجام به عنوان ابزار تبلیغی خود در کشور استفاده می کردند دستاوردهای این توافق را برای مردم تشریح کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برجام در طول این سال ها تأثیری در روند زندگی مردم نداشته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این واسطه گری دولت های فرانسه و آلمان برای مذاکره مجدد و اصلاح برجام، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به بهانه اصلاح این تعهد به دنبال دخالت در امور داخلی کشور و همچنین کاهش توان منطقه ای کشورمان است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که هدف و استراتژی اصلی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی جلوگیری از گسترش آرمان ها و ارزش های انقلاب بود، ابراز کرد: امروز آمریکایی ها از نقش آفرینی و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار عصبانی هستند.

وی با تأکید براین که حرکت انقلابی ملت ایران هیچ گاه کند نخواهد شد و همواره با قدرت این مسیر متعالی را ادامه خواهد داد، افزود: دشمنان ملت باید بدانند که هیچ نمی توانند خواسته های نامشروع خود را به این ملت تحمیل کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که جمهوری اسلامی هیچ گاه زیر بار زیاده خواهی آمریکا و متحدانش نخواهد رفت، تصریح کرد: توان دفاعی ایران اسلامی به هیچ کشوری مربوط نیست و این حق طبیعی هر کشوری است که توان نظامی خود تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز آمریکا و انگلیس در فروش حجم وسیعی از سلاح و مهمات به کشورهای عربی منطقه هستند، بیان داشت: غربی ها باید بدانند با این کار خود در حال بحران آفرینی در منطقه خورمیانه هستند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تهدیدی برای کشوری نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: توان موشکی و دفاعی کشورمان برای افزایش قدرت بازدارندگی کشورمان در برابر تهدیدات است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه در چند سال اخیر جریانی در کشور رفع همه مشکلات کشور را به مذاکرات هسته ای گره زده بودند، افزود: اما به وضوح دیدیم که مذاکرات و برجام هیچ دستاوردی برای اقتصاد کشورمان در پی نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که اصرار و پافشاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان بی اعتمادی به آمریکا بر اساس مبنایی بود که امام راحل گذاشته بودند، گفت: اما متأسفانه برخی ها در کشورمان بر مذاکرات بی نتیجه با غربی ها تأکید داشتند و امروز نتیجه آن را می بینیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که مردم و مسؤولان کشورمان در مقابله با سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها منسجم و متحد هستند، افزود: آمریکایی ها باید بدانند که ملت ایران اهل باج دادن و تسامح نیست و اجازه نخواهد داد حقوق به حق آنها پایمال شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات